Gå til sidens indhold

14 sep 2021

Danmarks Domstole

Netværksproblemer ved Danmarks Domstole løst

Opdateret 7/9 kl. 8:35: Problemer med Danmarks Domstoles it-netværk er løst

Opdatering 7/9 kl. 8.35

Den leverandør af netværksforbindelse, som blandt andet leverer forbindelse til Danmarks Domstole, fik sent mandag aften genetableret forbindelsen, og domstolenes netværk er oppe igen. 

Nedbruddet skyldtes ifølge leverandøren, at et kabel blev beskadiget i forbindelse med en jordprøveboring i Lyngby. 

Domstolsstyrelsen har i hele forløbet været i meget tæt kontakt med vores netværksleverandør, Global Connect, der har arbejdet hårdt for at genetablere forbindelsen.

Vi beklager de gener nedbruddet har medført.

Opdatering 6/9 kl. 14.45:

Domstolenes leverandør af netværksforbindelser meddeler, at forbindelsen forventes at være genetableret inden i morgen tidlig (tirsdag morgen).

Endvidere meddeles det, at årsagen ikke som tidligere udmeldt var gravearbejde i forbindelse med letbanen, men en jordprøveboring ved siden af.

6/9 kl. 10.45:
Danmarks Domstoles leverandør oplyser, at et netværkskabel er gravet over i forbindelse med etablering af letbanen.

Den manglende netværksforbindelse gør, at det ikke er muligt at komme i kontakt med Danmarks Domstole på mail mv. Ligeledes er minretssag.dk ikke tilgængelig.

Leverandøren oplyser, at de forventer at have løst netværksproblemer i løbet af i dag.