Gå til sidens indhold

Her på siden kan du se en liste over fejl og mangler samt opmærksomhedspunkter vedrørende minskiftesag.dk. Listerne opdateres løbende.

Rettelser

Log over rettelser 2022

Rettelser den 7/11-2022

Der har været udfordringer ved at fremsøge enkelte dødsboer til trods for, at man kender navn og adresse. I disse tilfælde kan man enten benytte sig af CPR-nummer eller henvende sig til skifteretten. Fejlen er rettet.

Det har ikke været muligt at scrolle, hvis der er flere mulige adresser at vælge imellem, når man søger på disse. Fejlen er rettet.

Navn og adresse på kontaktperson vil ikke deles til kreditorer, hvis kontaktpersonen er navn- og adressebeskyttet og vice versa. Fejlen er rettet.

Under vigtige datoer opdateres proklamafristen ikke på Skifteportalen efter boets udlevering. Fejlen er rettet.

Rettelser den 12/10-2022


En fejl har betydet, dødsboer, hvor CPR-oplysninger i dødsboet ikke har været tilknyttet en adresse, ikke har kunne fremsøges i Skifteportalen. Fejlen er rettet


Skifteportalen har ikke registreret mellemnavne, hvilket har forårsaget problemer ved søgning på afdødes navn i kombination med afdødes adresse. Fejlen er rettet.


FAQ/Ofte stillede spørgsmål virker ikke fra forsiden. Fejlen er rettet.


En fejl har betydet, at personer med navne og adressebeskyttelse ikke kan logge på Skifteportalen. Fejlen er rettet.


Knappen ’Tilbage til domstol.dk’ virker ikke. Fejlen er rettet.


Grundet en identificeret fejl i indlæsningen fra CPR, blev flere dødsboer ikke indlæst i Skifteportalen natten til d. 11. oktober og natten til d. 12. oktober. Fejlen er rettet.

Fejl og mangler

Log over kendte fejl 2022 (senest opdateret den 03/11-2022)

Skifteportalen snurrer i et evighedsloop

Det opleves for nogle brugere, at Skifteportalen ved søgning på en afdød står og snurrer, uden at den fremsøgte kommer frem.

Eksempler på PDF’er, der afvises

Der er eksempler på PDF’er, der afvises, fordi systemet ikke forstår filen som en ’ren’ PDF.
Det opleves fx, hvis man har brugt Penneo (digital underskrift) i dokumentet.

Nogle forkortelser kan hindre indberetninger

Det er registreret, at nogle forkortelser i bemærkningsfeltet afstedkommer fejl i indsendelse af krav m.m.

Det anbefales derfor at ord, der sædvanligvis forkortes, skrives fuldt ud. Dette gælder eksempelvis registreringsnummer, der fejler, hvis der skrives reg.

 

Sidst opdateret: 21. november 2022