Gå til sidens indhold

Retten i Holbæk

Billedet viser retsbygningen i Holbæk udefra

Tilbagebetaling fra Vurderingsstyrelsen i dødsbosager

Skifteretten i Holbæk har fra Vurderingsstyrelsen fået meddelelse om, at omkring 1800 boer har et tilgodehavende vedrørende ejendomsskatter.

Grundet ekstraordinært stort arbejdspres i skifteretten, forventes ekspeditionerne vedrørende genoptagelse af de berørte boer først at kunne påbegyndes i sommeren 2025.

Skifteretten henstiller til, at man ikke kontakter skifteretten med forespørgsler i disse boer, men afventer henvendelse fra skifteretten.

Retslister

Her kan du læse retslisterne for de kommende retssager og tvangsauktioner ved Retten i Holbæk. Aflysning af retsmøder vil ikke blive annonceret.

Praktiske forhold

Her kan du finde informationer om parkering og adgangsforhold, forplejning, bankoplysninger, wi-fi og lignende.

Advokater og boligdommere

Her finder du blandt andet en oversigt over retskredsens beneficerede advokater, bobestyrere m.m.

Notarforretninger

Notaren bekræfter underskrifter på testamenter og andre juridiske papirer, fx fremtidsfuldmagter.

Rådgivning

Retten i Holbæk tilbyder ikke juridisk rådgivning. Vi har lavet en oversigt over rådgivningsmuligheder inden for rettens geografiske område.

Brug retten

Retten i Holbæk hjælper borgerne i mange svære situationer, fx dødsfald, arv, håbløs gæld, konflikter, inkasso eller uenighed om børnene.

Telefonmøde med skifteretten

Book en tid til et telefonmøde med skifteretten i et dødsbo.

Kontakt og åbningstider

Adresse

Retten i Holbæk

Domhusstræde 1

4300 Holbæk

Åbningstider

Retten i Holbæk har åbent fra kl. 08.30 til 15.00. 

 

Retten har lukket på helligdage, Grundlovsdag samt den 24. og 31. december.

 

 

Telefontider

 

Rettens information har telefontid alle hverdage fra kl. 08.30-15.00 på rettens hovednummer 59 49 07 10

 

Fogedretten:

Tlf.: 59 49 07 12
Telefontid alle hverdage fra kl. 08.30-15.00, fredage fra kl. 09.00-15.00


Civil- og strafferetten:

Tlf.: 59 49 07 14
Telefontid alle hverdage fra kl. 08.30-15.00, torsdage fra kl. 09.00-15.00

 

Fra den 8. april 2025 lukker Civil & Strafferettens telefoner kl. 13.00 alle hverdage!


Familieretten: 

Tlf.: 59 49 07 13
Telefontid alle hverdage fra kl. 08.30-15.00, torsdage fra kl. 09.00-15.00

 

Fra den 8. april 2025 lukker Familierettens telefoner kl. 13.00 alle hverdage!

 

Notarforretninger:

Tlf.: 59 49 07 15
Telefontid mandag til onsdag fra kl. 08.30-15.00 og torsdag og fredag 09.00-15.00

 

Fra den 8. april 2025 lukker Notartelefonen kl. 13.00 alle hverdage!


Insolvens skifteretten:

Tlf.: 59 49 07 17
Telefontid alle hverdage fra kl. 08.30-15.00, fredage fra kl. 09.00-15.00


Dødsbo skifteretten: 

Tlf.: 59 49 07 11
Telefontid alle hverdage fra kl. 08.30-15.00, fredage fra kl. 09.00-15.00

 

Her kan du se, hvad du skal gøre, hvis du skal sende en besked til retten via Digital Post.

 

Gå til information om Digital Post

Gå til kontaktoplysninger

MitID, Digital Post og Sikker mail

Fra uge 37, 2023 vil Retten i Holbæk fremover benytte MitID Erhverv. 

Det er muligt for virksomheder og borgere at sende Digital Post til Danmarks Domstole via følgende platforme:

  • borger.dk
  • Virk.dk
  • Digital Post-appen
  • e-boks
  • mit.dk
Hvad betyder det for dig som privatperson?

Som privatperson kan du fortsat sende Digital Post til retten, via ovennævnte platforme. 

Du finder vejledning til afsendelse af digital post her

Hvad betyder det for dig som professionel part?

Hvis du har oplevet udfordringer eller modtager fejlmeddelelser, når du forsøger at sende mail til en af vores postkasser via Sikker Mail, kan det skyldes, at din/ jeres sikker mailløsning har et NemID Certifikat (OCES2) installeret.

Vi anbefaler, at du enten sørger for at:

  • Udskifte eget certifikat til nyt MitID OCES3 certifikat (alle skal gøre det inden 31.10.23) eller
  • Skriver til os via Digital Post på borger.dk eller virk.dk

Det er muligt at have både gamle og nye certifikater på en digital postkasse indtil 31.10.23. Dog udløber de gamle certifikater løbende og bliver ikke fornyet. Det skal dog bemærkes at Danmarks Domstole hovedsageligt kun understøtter MitID OCES3 certifikater.

Hvis de gamle NemID certifikater hos Danmarks Domstole er udløbet eller udløber inden 31.10.23, betyder det, at du KUN kan sende Sikker Mail til os, hvis din virksomheds certifikat til sikker mail også er udskiftet til MitID Certifikat (OCES3)

Oversigt over hvornår de gamle certifikater udløber på alle postkasser hos Danmarks Domstole finder du på Domstol.dk under Digital Kontakt

Se mere her

På sagsportalen minretssag.dk behandles alle familie- og civileretlige sager

Læs alt om minretssag.dk, find vejledninger mm.

Til Minretssag.dk