Gå til sidens indhold

Retten i Holbæk

u
Billedet viser retsbygningen i Holbæk udefra

Retslister

Her kan du læse retslisterne for de kommende retssager og tvangsauktioner ved Retten i Holbæk. Aflysning af retsmøder vil ikke blive annonceret.

Praktiske forhold

Her kan du finde informationer om parkering og adgangsforhold, forplejning, bankoplysninger, wi-fi og lignende.

Notarforretninger

Notaren bekræfter underskrifter på testamenter og andre juridiske papirer, fx fremtidsfuldmagter.

Rådgivning

Retten i Holbæk tilbyder ikke juridisk rådgivning. Vi har lavet en oversigt over rådgivningsmuligheder inden for rettens geografiske område.

Brug retten

Retten i Holbæk hjælper borgerne i mange svære situationer, fx dødsfald, arv, håbløs gæld, konflikter, inkasso eller uenighed om børnene.

Telefonmøde med skifteretten

Book en tid til et telefonmøde med skifteretten i et dødsbo.

Hvis du er tolk

Kontakt og åbningstider

Adresse

Retten i Holbæk

Domhusstræde 1

4300 Holbæk

Åbningstider

Retten i Holbæk har åbent fra kl. 08.30 til 15.00. 

 

Retten har lukket på helligdage, Grundlovsdag samt den 24. og 31. december.

 

 

Telefontider

 

Rettens information har telefontid alle hverdage fra kl. 08.30-15.00 på rettens hovednummer 59 49 07 10

Civil- og strafferetten:

Tlf.: 59 49 07 14
Telefontid alle hverdage fra kl. 08.30-15.00, torsdage fra kl. 09.00-15.00


Familieretten: 

Tlf.: 59 49 07 13
Telefontid alle hverdage fra kl. 08.30-15.00, torsdage fra kl. 09.00-15.00


Fogedretten:

Tlf.: 59 49 07 12
Telefontid alle hverdage fra kl. 08.30-15.00, fredage fra kl. 09.00-15.00


Skifteretten:

Tlf.: 59 49 07 11
Telefontid alle hverdage fra kl. 08.30-15.00, fredage fra kl. 09.00-15.00


Notar forretninger

Tlf.: 59 49 07 15
Telefontid mandag til onsdag fra kl. 08.30-15.00 og torsdag og fredag 09.00-15.00 

 

 

Gå til kontaktoplysninger

Ny skifteportal til krav i dødsboer

Den 15. november 2022 udrulles en ny skifteportal i alle byretter. 

Folketinget har vedtaget en lovændring, der betyder, at alle krav i dødsboer samt de tilgodehavender, hvor man ikke kender dødsboets kontaktperson, fremover skal anmeldes via domstolenes nye digitale skifteportal. Dette har især betydning for dig, der er professionel kreditor eller arbejder som advokat.

Lanceringen af portalen betyder, at følgende skal anmeldes via domstolenes nye skifteportal fra den 15. november 2022:

  • Krav til dødsboer
  • Tilgodehavender til dødsboer, hvor man ikke kender dødsboets kontaktperson

Fra den 15.november 2022 kan følgende anmeldes via domstolenes nye skifteportal:

  • Tilgodehavender til dødsboer, hvor man kender dødsboets kontaktperson
  • Effektfortegnelser til dødsboer
  • Forespørgsler til dødsboer

Domstolenes nye skifteportal skal benyttes i dødsboer, hvor afdøde er gået bort den 15. november eller herefter. Hvis afdøde er død før den 15. november 2022, håndteres krav m.v. som hidtil. Skifteportalen er tilgængelig på www.minskiftesag.dk.

Skifteportalen har været tilgængelig i retterne i Roskilde, Odense, Holstebro, Hjørring og Bornholm siden den 4. oktober 2022. Retterne har testet Skifteportalen i en såkaldt ’pilotfase’.

Du kan finde vejledninger og ofte stillede spørgsmål og svar til minskiftesag.dk på domstol.dk via dette link.

Se lovgrundlag for domstolenes skifteportal på retsinformation.dk via dette link.

På sagsportalen minretssag.dk behandles alle familie- og civileretlige sager

Læs alt om minretssag.dk, find vejledninger mm.

Til Minretssag.dk