Gå til sidens indhold

Retten i Kolding

u
Billede af retsbygningen, Retten i Kolding

VIGTIGT OM NOTARFORRETNINGER

Fremover vil notarmøder som udgangspunkt blive afholdt i Vestre Landsrets bygning (ved Retten i Kolding på samme adresse Kolding Åpark 11, 6000 Kolding). Følg skiltningen uden for bygningen. Erhvervsmæssige notarforretninger vil blive afholdt i byrettens bygning som hidtil.
Læs mere om notarforretninger i Kolding her.

Retslister

Her kan du læse retslisterne for de kommende retssager og tvangsauktioner ved Retten i Kolding.

Praktiske forhold

Her kan du finde informationer om parkering og adgangsforhold, forplejning, bankoplysninger, wi-fi og lignende.

Notarforretninger

Notaren bekræfter underskrifter på testamenter og andre juridiske papirer, fx fremtidsfuldmagter.

Rådgivning

Retten i Kolding tilbyder ikke juridisk rådgivning. Vi har lavet en oversigt over rådgivningsmuligheder inden for rettens geografiske område.

Brug retten

Retten i Kolding hjælper borgerne i mange svære situationer, fx dødsfald, arv, håbløs gæld, konflikter, inkasso eller uenighed om børnene.

Sagsbehandlingstider

Her kan du se de aktuelle sagsbehandlingstider ved Retten i Kolding

Kontakt og åbningstider

Adresse

Retten i Kolding
Kolding Åpark 11
DK-6000 Kolding

 

Tlf. 99686800

kolding@domstol.dk

 

Åbningstider

Mandag til fredag 08.30-15.00.

Retten har lukket på helligdage, Grundlovsdag samt den 24. og 31. december.

Gå til kontaktoplysninger

Digital Post og Sikker Mail

Det er muligt for både borgere og virksomheder at sende Digital Post (følsomme oplysninger) til Danmarks Domstole via flere platforme.

Som privatperson kan du sende Digital Post til retten via Borger.dk, Digital Post-app og e-Boks. 

Du finder vejledning til afsendelse af Digital Post til retten her

Som professionel part/virksomhed er det muligt at sende sikkert til retten via både Virk.dk, Digital Post og Sikker Mail.

Hvis du ønsker at sende følsomme eller fortrolige personoplysninger via mail, skal mailen krypteres med et certifikat (Sikker Mail). For at sende Sikker Mail skal du have den offentlige nøgle, der hører til certifikatet.

Du kan læse mere om Sikker Mail til retten her.

For civile sager foregår (sikker) kommunikation som udgangspunkt via minretssag.dk og for skiftesager (tvangsopløsninger) via minskiftesag.dk.

Mere information om dine handlemuligheder

Her kan du få mere information om, hvad du skal gøre i forbindelse med fx dødsfald i familien, skilsmisse, bodeling, gældssanering eller andet. Du kan også læse mere om, hvordan man anlægger en civil retssag, og om hvilke typer sager du som borger eller virksomhed i Danmark har mulighed for at anlægge mod andre borgere eller virksomheder.

Se alle emner