Retten i Sønderborg

Billede af Retten i Sønderborgs domhus.

Aktuelt

Fra denne side kan du få adgang til nyheder og domsresuméer fra Retten i Sønderborg.

Praktiske forhold

Her kan du finde informationer om parkering og adgangsforhold, forplejning, bankoplysninger, wi-fi og lignende.

Notarbooking online

Notaren bekræfter underskrifter på testamenter og andre juridiske papirer, fx fremtidsfuldmagter.

Rådgivning

Retten i Sønderborg tilbyder ikke juridisk rådgivning. Vi har lavet en oversigt over rådgivningsmuligheder inden for rettens geografiske område.

Brug retten

Retten i Sønderborg hjælper borgerne i mange svære situationer, fx dødsfald, arv, håbløs gæld, konflikter, inkasso eller uenighed om børnene.

Blanketter

Se den samlede liste over blanketter og vejledninger fra Danmarks Domstole. Udfyldte blanketter skal typisk afleveres til den lokale byret.

Covid-19

Danmarks Domstoles krisestab har revideret anbefalingerne til bl.a. afstand mellem tilhørere i lyset af de reviderede anbefalinger i aftalen om genåbning af 6. maj 2021.

Anbefalingen er nu, at det er tilstrækkeligt, at retterne opretholder én meters afstand mellem tilhørere i retssalene. Se evt. https://domstol.dk/aktuelt/2021/5/nyhed-afstand-mellem-tilhoerere-i-retslokalerne-reviderede-anbefalinger/

Retten opfordrer fortsat alle brugere til at lade sig teste inden møde i retten. Se evt. https://domstol.dk/aktuelt/2021/1/opfordring-til-test-for-covid-19-inden-moede-i-retten/

Vi opfordrer alle til at følge med her på vores hjemmeside for seneste nyheder omkring evt. restriktioner og ændringer eller på https://domstol.dk/aktuelt/2021/1/reviderede-anbefalinger-til-sagsafvikling-efter-sundhedsfaglig-gennemgang

TAK fordi du hjælper os med at gennemføre møderne så sikkert som muligt.

Kontakt og åbningstider

Adresse

Retten i Sønderborg
Stationsvej 10 
DK-6400 Sønderborg

Åbningstider

Mandag til fredag 08.30-15.00.


Retten har lukket på helligdage, Grundlovsdag samt den 24. og 31. december.

Telefontid vedrørende hjælp til oprettelse af sager og indlæsning af dokumenter i øvrigt på minretssag.dk:

Hverdage fra 10:00-12:00 og fra 14:00-15:00.

 

I ugerne 28-33 er skifterettens telefontid reduceret til 8.30-12.00.

 

Afdelingskontorerne i Tønder og Haderslev er lukkede i uge 29-30-31.

Gå til kontaktoplysninger

Mere information om dine handlemuligheder

Her kan du få mere information om, hvad du skal gøre i forbindelse med fx dødsfald i familien, skilsmisse, bodeling, gældssanering eller andet. Du kan også læse mere om, hvordan man anlægger en civil retssag, og om hvilke typer sager du som borger eller virksomhed i Danmark har mulighed for at anlægge mod andre borgere eller virksomheder.

Se alle emner