Gå til sidens indhold

Retten i Sønderborg

Billede af Retten i Sønderborgs domhus.

Aktuelt

Fra denne side kan du få adgang til nyheder og domsresuméer fra Retten i Sønderborg.

Praktiske forhold

Her kan du finde informationer om parkering og adgangsforhold, forplejning, bankoplysninger, wi-fi og lignende.

Notarbooking online

Notaren bekræfter underskrifter på testamenter og andre juridiske papirer, fx fremtidsfuldmagter.

Rådgivning

Retten i Sønderborg tilbyder ikke juridisk rådgivning. Vi har lavet en oversigt over rådgivningsmuligheder inden for rettens geografiske område.

Brug retten

Retten i Sønderborg hjælper borgerne i mange svære situationer, fx dødsfald, arv, håbløs gæld, konflikter, inkasso eller uenighed om børnene.

Blanketter

Se den samlede liste over blanketter og vejledninger fra Danmarks Domstole. Udfyldte blanketter skal typisk afleveres til den lokale byret.

Seneste nyt

COVID-19

Mundbind påkrævet fra 22. december 2021

Fra onsdag den 22. december indfører retten krav om mundbind for både besøgende og medarbejdere i rettens åbne zone.

Der vil samtidig igen være lidt længere imellem stolene i retssalene og i mødelokalerne, hvorfor der er plads til færre tilhørere. Det er som altid retsformanden, der afgør antallet af tilhørere.

Der er fortsat krav om forevisning af coronapas for ansatte i retten og for domsmænd, nævninger og sagkyndige dommere, der møder i retten. Kravet vil gælde, så længe COVID-19 er karakteriseret som en samfundskritisk sygdom.

Når du møder i retten i forbindelse med en sag, vil du således i Informationen blive bedt om at vise coronapas. Hvis du ikke kan vise et coronapas, kan vi desværre ikke lade dig medvirke i sager.

Rettens lokaler er indrettet efter sundhedsmyndighedernes anbefalinger. Der er håndsprit tilgængeligt i bygningerne, ligesom der løbende sker rengøring/afspritning af kontaktpunkter mv. Der kan ved behov opsættes fysiske barrierer (plexiglasskærme).

Vi gør fortsat opmærksom på, at hvis du er smittet eller har symptomer, der kunne tyde på COVID-19, må du ikke møde i retten. Husk at kontakte retten og melde afbud i god tid. Kontaktdetaljer er på rettens hjemmeside.

Kontakt og åbningstider

Adresse

Retten i Sønderborg
Stationsvej 10 
DK-6400 Sønderborg

Åbningstider

Mandag til fredag 08.30-15.00.


Retten har lukket på helligdage, Grundlovsdag samt den 24. og 31. december.

Telefontid vedrørende hjælp til oprettelse af sager og indlæsning af dokumenter i øvrigt på minretssag.dk:

Hverdage fra 10:00-12:00 og fra 14:00-15:00.

 

Afdelingskontorerne i Haderslev og Tønder holder lukket mellem jul og nytår.

Gå til kontaktoplysninger

Mere information om dine handlemuligheder

Her kan du få mere information om, hvad du skal gøre i forbindelse med fx dødsfald i familien, skilsmisse, bodeling, gældssanering eller andet. Du kan også læse mere om, hvordan man anlægger en civil retssag, og om hvilke typer sager du som borger eller virksomhed i Danmark har mulighed for at anlægge mod andre borgere eller virksomheder.

Se alle emner