Gå til sidens indhold

Procesbevillingsnævnet

Procesbevillingsnævnet

Her kan du finde alle kontaktoplysninger til Procesbevillingsnævnet

Kontakt Procesbevillingsnævnet

Kontaktinformation til Procesbevillingsnævnet

Kontakt til Procesbevillingsnævnet

Adresse:

Procesbevillingsnævnet
St. Kongensgade 1-3, 2. sal                                           
1264  København K 

Telefon:

+45 3312 1320

Mail:

post@procesbevillingsnaevnet.dk eller post@pbn.dk (begge mailadresser er tilknyttet Procesbevillingsnævnets hovedpostkasse)

Kontortid:

Mandag-fredag kl. 9.00-15.00
Lukket lørdage, søn- og helligdage, grundlovsdag samt den 24. og 31. december.

Telefontid:

Mandag-fredag kl. 9.30-14.00

EAN-nummer:

5798000161184

Jeg har et spørgsmål til en specifik sag

Hvis du kender sagsnummeret på den sag, du henvender dig om, er det en stor hjælp, hvis du oplyser dette, når du ringer eller skriver til os.

Når du skriver til os, skal du skrive sagsnummeret som det første i din mail.

Hvis du vil skrive et brev, har Procesbevillingsnævnet postadresse på Store Kongensgade 1-3, 2 sal, 1264 København K.

Sådan sender du en sikker mail som borger

Digital kontakt

Send sikkert, hvis din henvendelse indeholder fortrolige og/eller følsomme personoplysninger.

Henvendelser som indeholder personoplysninger

Procesbevillingsnævnet opfordrer til, at henvendelser til nævnet renses for unødvendige personoplysninger inden afsendelsen. Dette gælder særligt følsomme og fortrolige personoplysninger. En lang række følsomme og fortrolige oplysninger vil være nødvendige for nævnets behandling af en henvendelse og nødvendig for forståelsen af den kontekst henvendelsen er i. Der vil dog også være mange akter, som – uden betydning for forståelsen af indholdet – vil kunne anonymiseres eller pseudonymiseres, eksempelvis henvisning til tidligere afgørelser. Af hensyn til de registrerede personer ønsker Procesbevillingsnævnet derfor kun at modtage de personoplysninger, som afsender vurderer er nødvendige for nævnets behandling af henvendelsen.

Digital post for borgere

Som borger kan du bruge Digital Post, når du vil sende en mail til Procesbevillingsnævnet, der indeholder fortrolige og/eller følsomme personoplysninger. Fortrolige og/eller følsomme personoplysninger er fx CPR-nummer, information om strafbare forhold, race og etnisk oprindelse og sociale problemer.

Du kan finde Procesbevillingsnævnet på følgende måde ved brug at Digital Post, Borger.dk eller Mit.dk:

  • Vælg ny besked
  • I feltet ”Modtager” skrives/vælges ”Domstolsstyrelsen”
  • I søgefeltet ”Kategori” skrives/vælges ”Procesbevillingsnævnet”
  • Skriv din besked, og klik på ”Send”.”

Almindelig mail

Hvis din mail ikke indeholder fortrolige og/eller følsomme personoplysninger, kan du sende en almindelig mail til post@procesbevillingsnaevnet.dk.

Filformater

Procesbevillingsnævnet kan alene håndtere vedhæftede dokumenter i formaterne Microsoft word (.doc og .docx), ODF (.odt), internetside (.htm el. .html), tekst (.txt), rich text format (.rtf), Adobe PDF (.pdf) og Microsoft excel (.xls og .xlsx). Andre dokumentformater vil derfor ikke kunne blive håndteret.

Sådan sender du en sikker mail som virksomhed

Digital post

Send sikkert, hvis din henvendelse indeholder fortrolige og/eller følsomme personoplysninger.

Henvendelser som indeholder personoplysninger

Procesbevillingsnævnet opfordrer til, at henvendelser til nævnet renses for unødvendige personoplysninger inden afsendelsen. Dette gælder særligt følsomme og fortrolige personoplysninger. En lang række følsomme og fortrolige oplysninger vil være nødvendige for nævnets behandling af en henvendelse og nødvendig for forståelsen af den kontekst, henvendelsen er i. Der vil dog også være mange bilag, som – uden betydning for forståelsen af indholdet – vil kunne anonymiseres eller pseudonymiseres, eksempelvis henvisning til tidligere afgørelser. Af hensyn til de registrerede personer ønsker Procesbevillingsnævnet derfor kun at modtage de personoplysninger, som afsender vurderer er nødvendige for nævnets behandling af henvendelsen.

Digital post for virksomheder

Virksomheder kan sende sikkert via Digital Post eller ved hjælp af en certifikatløsning.

Med din virksomheds digitale postkasse kan du via virksomhedens CVR-nr. kommunikere med Procesbevillingsnævnet.

Du kan finde Procesbevillingsnævnet på følgende måde ved brug at Digital Post:

  • Vælg ny besked
  • I feltet ”Modtager” skrives/vælges ”Domstolsstyrelsen”
  • I søgefeltet ”Kategori” skrives/vælges ”Procesbevillingsnævnet”
  • Skriv din besked, og klik på ”Send”.”

Sikker Mail 

Hvis du ønsker at sende følsomme eller fortrolige personoplysninger via mail, skal mailen krypteres med et certifikat (Sikker Mail). For at sende Sikker Mail skal du have den offentlige nøgle, der hører til certifikatet.

De fleste postkasser ved Danmarks Domstole, der ikke er personlige, er i stand til at modtage Sikker Mail.

Du kan finde mere information om den offentlige nøgle til brug for kryptering til de enkelte postkasser på Digitaliseringsstyrelsens side om MitID Erhverv.

Almindelig mail

Hvis din mail ikke indeholder fortrolige og/eller følsomme personoplysninger kan du sende en almindelig mail til post@procesbevillingsnaevnet.dk.

Filformater

Procesbevillingsnævnet kan alene håndtere vedhæftede dokumenter i formaterne Microsoft word (.doc og .docx), ODF (.odt), internetside (.htm el. .html), tekst (.txt), rich text format (.rtf), Adobe PDF (.pdf) og Microsoft excel (.xls og .xlsx). Andre dokumentformater vil derfor ikke kunne blive håndteret.

Kontaktoplysninger til journalister

Pressekontakt

Mange journalister kontakter Procesbevillingsnævnet, fordi de ønsker mere viden om det danske retssystem eller mere viden om en specifik sag.

Har du spørgsmål, der angår Procesbevillingsnævnets afgørelser kan du kontakte:

Sekretariatschef Hanne Kjærulff
Telefon 99 68 74 22

 

Billede af sekretariatschef Hanne Kjærulff

Billede af sekretariatschef Hanne Kjærulff

Ret godt at vide

Webmaster

Webmaster

Har du ris, ros eller kommentarer til denne hjemmesides indhold, oplysninger eller design så kontakt venligst webmaster Julie Risom Knudsen på telefon 33 12 13 20.

Sidst opdateret: 06. februar 2024